Custom Search

Wednesday, September 23, 2009

Selingkar Keinsafan…

Diri ini lelah menghadapi hari-hari di sini…lelah untuk berlari mengejar impian yang satu tapi diri ini lupa dengan ‘tugasan’ yg ALLAH berikan…diri ini takut untuk meghadapi hari-hari esok…hanya harapan dan keajaiban yang tinggal….kesabaran hanya tinggal senipis kulit bawang….ya ALLAH bagaimana aku mampu berdiri dengan kekuatan yang hanya senipis-nipis kulit bawang….aku lemah,tikar sejadah menjadi saksi tersungkurnya aku di sisi ALLAH….melihat keajaiban ALLAH….air mata menjadi ubat di atas keinsafan..

Seperti hadis Rasulullah s.a.w mafhumnya, dua mata yang tidak akan disentuh oleh api neraka ialah air mata yang menangis kerana takutkan ALLAH dan mata yang berjuang di jalan ALLAH

Hanya ALLAH yang menjadi tempat aku mengadu…hebatnya kuasa ALLAH tak terungkap betapa hati ini lapang…seperti ALLAH berinteraksi denganku SUBHANAALLAH

Lewat tgh malam air mataku mengalir membasahi hati yg gersang….gersang dgn kasih sayangMU,gersang dengan ayat-ayat cintaMU…aku lemah untuk menggalas beban yg KAU berikan tapi aku tak nafikan bebanan tu mematangkan diri ini bahawa kita tidak selalu berada dia atas…

Lembaran AL-Quran kelihatan kabur dek air mata yang terus-terusan mengalir…keinsafan menjerat diri ini…Ya ALLAH….baru kali ini aku rasa sgt cintakanMU …ampunkan aku ….ampunkan aku….ampunkan aku

Aku mengerti ya ALLAH Kau ambil insan yang aku sayang tapi Kau gantikan aku dengan cintaMU …Berbahagialah kamu di sana…aku tidak akan menangis kepada insan yang hanya sebentar singgah di duniaMU sedangkan yang kekal adalah cintaMU….mengalirlah wahai air mata…mengalirlah kerana takutkan ALLAH…mengalirlah sepuas-puasnya dia atas dosa-dosa lampau moga terkuburnya dosa-dosa tersebut. Hinanya insan yang bernama hamba.

Ya ALLAH…moga hati in beristiqamah ke jalanMU…Kau bangkitlah aku dari lena yang panjang….Kau sedarkanlah aku dari angan-angan…Kau bantulah aku….Rinduku padaMU tak pernah padam….HambaMU yang hina.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails