Custom Search

Saturday, December 5, 2009

Kisah sebiji teko...

Ada sepasang suami isteri yang sangat meminati barang-barang antik dan tembikar. Ketika mereka berjalan-jalan di sepanjang kedai pada suatu hari, mereka terpandang sebiji teko yang diperbuat daripada tanah liat.


"Cantiknya teko itu. Boleh kami pegang dan lihat? Kami tidak pernah jumpa teko secantik ini." kata si isteri kepada penjual teko tersebut.


"Tentu boleh." kata penjual sambil menghulurkan teko itu kepada pasangan tersebut.


Tiba-tiba pasangan suami isteri itu seakan-akan terdengar satu suara daripada teko tersebut.


"Dulu bukan secantik ini rupa saya. Asalnya saya daripada tanah liat yang berwarna merah dan sangat hodoh rupa saya. Kemudian tuan saya menguli dan mengadun saya. Saya menjerit kesakitan sambil menyuruh tuan saya berhenti melakukan begitu pada saya tetapi dia hanya tersenyum sambil berkata, 'belum lagi.'"


"Kemudian dia meletakkan saya di atas satu roda berpusing dan saya berpusing bersama-sama roda tersebut sehingga merasa pening dan meloya. Saya menjerit lagi sambil menyuruh tuan saya menghentikan pusingan roda tersebut tetapi dia hanya menggeleng sambil berkata, 'belum lagi


Untuk cerita selanjutnya sila Klik DISINI

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails